Bízhatunk Istenben?

Azt pedig tudjuk, hogy akik Istent szeretik, azoknak minden javukra szolgál, azoknak, akiket elhatározása szerint elhívott.

(Róma 8:28)


Egy lány arról panaszkodott anyukájának, hogy milyen rosszul alakulnak dolgai: "Bukásra állok matematikából, a fiúbarátom épp szakított velem, és a legjobb barátnőm pedig elköltözik." Anyukája türelmesen meghallgatta, majd megkérdezte tőle: Éppen tortát sütöttem, kérsz egy szeletet?" Lánya elmosolyodott és így válaszolt: "Köszönöm, nagyon örülnék neki, tudod mennyire szeretem a sütijeidet!" "És szeretnél-e egy kis étolajat?" A lánya csodálkozva ránézett, és így reagált: "Fújj!" "Esetleg néhány nyers tojást?" folytatta anyukája, "Vagy egy kis sütőport?" "Anya, ezek mind-mind undorító dolgok!", válaszolt a lánya. Az édesanya fogott egy szelet tortát, a tányérra rakta, egy villát is tett mellé, majd így szólt: "Édesem, ezek a dolgokat tényleg nincs kedvünk külön-külön megenni, de ha megfelelő módon kombinálod az alapanyagokat, akkor egy finom torta lesz a végtermék."

Isten gyakran így munkálkodik. Időnként azon tűnődünk, hogy Ő vajon miért enged meg fájdalmas időszakokat az életünkben. Azonban ezeket az időszakokat egyedül csak Isten képes az Ő bölcsességében a javunkra fordítani. Nekünk egyszerűen bíznunk kell benne.

Soha sem fogom elfelejteni a napot, amikor megtanultam, hogy Isten valóban győzelemmé tudja formálni az életünkben előforduló tragédiát...

...az asztalomnál ültem, és épp a lelkigondozóm által felírt feladaton dolgoztam. Hónapokon keresztül a múltam eseményeit írtam le, - lassan, szisztematikusan küzdöttem meg minden fájdalmas, eltemetett emlékkel, történéssel, melyek úgy tűnt, hogy a depressziómat táplálták. Ahogy a kemény realitás megtöltötte az egyik lapot a másik után, egyszer csak egy fájdalmas emlék szúrt szíven.

Úgy tűnt, hogy elhordozhatatlan a fájdalmam, ahogy a gyermekkorom hitvány emléke kirajzolódott előttem. Majdnem elállt a lélegzetem, oly kétségbeesetten próbáltam menekülni a ténytől, hogy fiatal lányként molesztáltak. Az elkövető a családi orvosunk volt, egy bizalommal kezelt barát. Még ingyenes orvosi kezeléssel is ellátott bennünket azon időszakokban, amikor nem tudtunk fizetni neki. Megbíztam benne, és adtam a véleményére. Édesanyám, mint ápolónő, nap mint nap mellette dolgozott, én pedig a gyermekeire vigyáztam, hogy egy kis plusz keresethez jussak. 

Eddig még nem tapasztalt méreg öntött el, a bosszú és a megtorlás vad gondolatai cikáztak bennem. Nagyon dühös voltam rá, de nemcsak a férfire, hanem magára Istenre is. Miért engedte meg, hogy ezt átéljem? Hol volt a világosság ezen sötét időszakban?

Hosszú időn keresztül harcoltam át magam a fájdalmas emlékeken, és a tomboló érzelmeimen, míg egyszer csak egy fénysugarat fedeztem fel. Ez pedig a tudatosan választott megbocsátásban volt csomagolva. Rádöbbentem, ha nem lettem volna ilyen mélységesen megsebezve, soha sem tapasztaltam volna meg a megbocsátás ilyen mérvű szabadságát, és egyúttal átélhettem a mérhetetlen fájdalomból való gyógyulás és szabadulás hatalmas voltát is. Ma már őszintén meg tudom köszönni Istennek mindazt amit elvégzett bennem a orvosunk borzalmas bűne következményeként.

Egyedül Isten az, aki életünk összetört darabjaiból egy csodálatos végeredményt tud alkotni. Ő arra vár, hogy elengedd a fájdalmadat, és őszintén megbízz Benne. Mert Istenben tényleg megbízhatsz. Senki más nem szeret úgy, mint Ő.


Atyám, hiszem, hogy az Igédben megfogalmazott ígéreteidhez Te hűséges vagy. Hiszem, hogy amikor a múltam fájdalmát és sebét a lábadhoz teszem, akkor azt Te azt egy szép dologgá alakítod át. Tudom Atyám, hogy életem összetört darabjait a Te gyógyító erőd élő példájává tudod formálni. Jézus nevében, Ámen.


Neked adom a sötétség kincseit, az elrejtett drágaságokat, hogy megtudd: én vagyok az Úr, aki téged néven szólított, Izráel Istene.
(Ézsaiás 45:3)


... tegyünk le minden ránk nehezedő terhet, és a bennünket megkörnyékező bűnt, és állhatatossággal fussuk meg az előttünk levő pályát.
(Zsidókhoz írt levél 12:1)






(Forrás: March 20, 2014. Can we really trust God? Mary Southerland,)
Copyrighted by Girlfriends in God, Inc. 2014 
Used with permission 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések