Szeretni vagy nem szeretni


Aki igazságra és hűségre törekszik, életet, igazságot és megbecsülést talál.


Példabeszédek könyve 21:21


Nemrégiben, amikor bekerekeztem a házba, egy valódi bibliai élményben lehetett részem. Úgy éreztem magam, mint Jónás, amint éppen a nagy cethal szájába ér. Az egész házat átjárta a halbűz. Az én halász férjem huszonkét tonhalat fogott ki aznap. Bepillantottam a konyhába, és láttam, hogy az edényeim félre vannak tolva, hogy helyet kaphasson a tonhal filék halmaza. Teljesen lelombozódva láttam, hogy a vér a mosogató és a tűzhely közötti apró résbe csöpög, oda, ahova szivaccsal nem lehet benyúlni...

Nagyon jól tudtam, mire számíthatok a következő napokban: Rakott tészta tonhallal. Rántott, sült és grillezett tonhal. Főtt tonhal. Palacsinta tésztába kevert tonhal. Tonhalfelfújt. A maradékot pedig Ken le fogja fagyasztani későbbre. Dühös lettem.

Vacsorára Ken meggrillezte a tonhalat, elkészítette kedvenc mártását, citrommal és petrezselyemmel díszítette a tányért, és széles mosollyal tette le művét elém. Annak ellenére, hogy utálom a tonhalat, és még mindig mérges voltam a konyhai rumliért, akkor és ott elhatároztam, hogy a szeretet erősebb mint a halbűz. Amint a falatokat küzdöttem le, rádöbbentem, hogy sokkal jobb a férjemnek örömet okozni, mint az ízlelőbimbóimnak kedvezni.

Így tudjuk gyakorlatban megélni a szeretetet. Utolsó pillanatban hozott döntésekkel, amikor a másiknak kedvezünk. Gyors elhatározás által, amikor túl tudunk lépni a nézeteltéréseken, hogy a társunknak örömet okozhassunk. Amikor félre tudjuk tenni a bennünk zajló indulatot, és ki tudjuk mondani a másiknak: "Nagyon sokat jelentesz nekem." Ne feledd, a szeretet mindig választás kérdése.

Nap mint nap lehetőséged van szeretni vagy nem szeretni. Számtalan apró szituációban dönthetsz arról, hogy felvidítod-e barátaidat, bátorítod-e családtagjaidat, örömet okozol-e az Úrnak. A szeretet és az engedelmesség szorosan összefüggnek egymással, a két dolog egymástól elválaszthatatlan.

Uram, a szeretetet és az engedelmességet választom a mai napon. Szeretném, ha apró tetteim Jézus szeretetének bizonyosságát közvetítenék környezetem felé.

(Forrás:Joni and Friends Daily Devotionals, To Love or Not to Love, http://www.joniandfriends.org/)






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések