Recept fáradtságra

"Minden gondotokat őreá vessétek, mert neki gondja van rátok"


(1 Péter 5:7)





Ez a vers visszhangzott bennem, miközben megpróbáltam átküzdeni tolószékemet egy csoportnyi agyi sérülést szenvedett ember között egy számukra fenntartott otthonban. Kerekem összeakadt egy fiú tolószékével, aki  túlméretezett székében ült, és eközben megpróbáltam egy szellemileg fogyatékos lány beszédére figyelni. Egy másik beteg a falnak támaszkodva sírdogált könyörögve, hogy vigyék vissza a szobájába.


Egy ápoló nagyon szerette volna, ha bemegyek a részlegébe egy mind a négy végtagjára mozgássérülttel beszélgetni. Mosolyogva bólintottam, és megpróbáltam a beszélő lányra figyelni. Hasztalanul. A falnál lévő férfi nyöszörgése összetörte a még meglévő figyelmemet.



Messze voltam az otthonomtól, és idegesített, hogy szponzoraim telezsúfolták a napomat teendőkkel. Egész nap úton voltam, egy rehabilitációs otthont látogattam meg, ahol sérültekkel foglalkozó lelkészeknek előadást tartottam, és a program teljesen kimerített. Szerettem volna kihagyni ezt az estét, távozni, és visszatérni a hotelba, mielőtt az étterem bezárt volna.


De meg kellett állnom. Emlékeznem kellett arra, hogy Jézus velem van, nyitja az utat a tolószékem előtt, és minden egyes sérült lakó mosolyában és arcában örömét leli. A lármában meghallottam az Ő szelíd, suttogó hangját, "Joni, gyere hozzám. Fáradt vagy és leterhelt. Engedd meg, hogy megnyugvást adhassak neked" Megálltam, és csendben imádkoztam, kérve Istent, hogy adjon számomra megnyugvást. Emlékeztetőként Péter első levelének az 5. fejezetéből a 7. verse volt szükségem.


Amikor fáradtság és aggodalom készül leterhelni, siess Jézus karjaiba helyezni gondjaidat. A Péter levelében megfogalmazott recept közel húsz évszázada íródott le, de azóta sem tudott senki ehhez fogható megoldást kitalálni!
 
Köszönöm, Uram, hogy hordozod terheimet a mai napon!








(Forrás:Joni and Friends Daily Devotionals,  http://www.joniandfriends.org/daily-devotional/ fotó:pinterest.com)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések